Az elektromos töltők típusait általában négy csoportba szokták sorolni, attól függően, hogy mennyi idő alatt lehet velük felölteni egy „átlagos” elektromos autót. Eszerint megkülönböztetünk villám, gyors, normál és lassú töltőt. Ezek persze szubjektív kategóriák, ami attól függően változik mennyi áramot tud felvenni az autó akkumulátora.
Nagyjából az alábbi lehetőségek vannak:
Egyenáramú töltés DC
- 1.Villámtöltés
Más néven villámtöltés, általában 50kW – 3x80A, a Teslának van 120kW-os töltője is. Drága, hálózatfejlesztés is kell hozzá. A legtöbb autó töltője 50kW-ot enged, hogy ne durranjon szét az akkumulátor.
Váltóáramú töltés AC
1 vagy 3 fázison tölt átlagban 3.7kW-tól 43kW-ig. A piaci szereplők 22kW-os töltőket szoktak telepíteni. Jelenleg viszonylag kevés autó van a piacon ami 3 fázison váltóárammal tud tölteni. Probléma még, hogy hiába van erős töltő, az akkumulátor védelme érdekében az autó számítógépe nem engedi minden esetben a gyorstöltést.
További elektromos töltő kategóriák sebesség szerint:
- 2. Gyorstöltő
1-1.5 óra alatt tölti fel. 22kW – 43kW kell hozzá, valamint mind a 3 fázis. - 3. Normál töltő
3-4 óra alatt tölt fel. 10-15kW kell hozzá. - 4. Lassú töltő
6-8 óra alatt ölt fel. 5-10kW kell hozzá. - +1 Otthoni töltés
Ezt hívják konnektornak, kb. 3.7 kW és 16A. Kb 8-9 óra kell az autó teljes feltöltéséhez. 1 fázison.
Tetszett a cikk? Ha igen, kérjük osszátok meg!
Hozzászólások
További cikkekOlvasson bele ezekbe is! Megéri.
-
Fürjes és Vitézy is bírálja a kerékbilincs újbóli alkalmazását a fővárosban
A Miniszterelnökség államtitkára bírálja, hogy ismét alkalmaznák a kerékbilincset a budapesti utakon a 2020-as fővárosi költségvetési javaslat szerint.
február 19, 2020 -
Hét érdekes megfigyelés a parkolási rendszerek fejlesztéséhez Hollandiából
A belvárosi területeken jelentkező parkolóhely hiány nem csak a közlekedésben okoz problémákat, hanem az élet más területein is. Ha nem tudunk rendezett körülmények között, gyorsan és kényelmesen leparkolni, az késésekhez, tilosban parkoláshoz rossz esetben mikuláscsomaghoz is vezethet.
május 9, 2017 -
Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát
A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.
május 2, 2017 -
A hat legsúlyosabb vezetési hiba parkolóüzemeltető cégeknél
Az itt bemutatott hiányosságok legfontosabb üzenete, hogy miattuk a közcélú garázsok jelentős mértékű bevételektől esnek el, ez pedig kockára teszik a megtérülésüket!
április 27, 2017 -
10 meglepő tény, amiért Neked is érdemes garázsban parkolni
Miért parkolnak az emberek az utcán, ha van egy jó parkolóház vagy mélygarázs a közelben? Összeszedtem a 10 legfontosabb érvet, ami garázsok mellett szól: ha van rá lehetőség ne parkoljunk az utcán, hanem álljunk inkább be egy közeli fedett parkolóba! Megéri!
április 27, 2017 -
Ezek kellenek egy mélygarázsprojekt sikeréhez
A parkolóházak és mélygarázsok építése befektetői körökben az utóbbi időben nem tartozott kimondottan a slágertémák közé. Annak tükrében, hogy a négyzetméterre vetített hozam általában szerényebb, mint egy iroda vagy bevásárló központnál, ez még érthető is. Emellett egy felelőtlenül előkészített projekttel könnyen a TV-be is lehet kerülni. Lehet-e ez másképp? Hogyan lehet már kis változtatással is sikereket elérni?
április 26, 2017