TED: Hogy néz ki egy autóvezetők nélküli világ?

kfa
Kocsis Ferenc Árpád
SmartCity szakértő

Mi történne ha a forgalom olyan könnyen áramlana keresztül a városi úthálózaton, ahogyan a vér áramlik az ereinkben?

Wanis Kabbaj – közlekedési guru – a TED előadásában elmeséli hogyan nyerhetünk inspirációt az emberi biológiából a jövő közlekedési rendszereinek tervezéséhez. Az izgalmas prezentációban olyan koncepciókat mutat be, mint a moduláris vagy lekapcsolható buszok, repülő taxik és mágnesvonatok hálózata, ami – Wanis szerint – elősegítheti a vezető nélküli autózás világának megvalósulását.

Kérdés persze, hogy vajon mindenkinek jó-e ez?

Mivel az autózás maga is egyfajta élményforrás, sokan egyelőre ragaszkodnak ehhez, azaz egyáltalán nem (vagy csak néha) adnák át a robotnak a kormányt a robotnak. Például 1-2 pohár bor vagy sör után kifejezetten jól tudna jönni – vagy ha épp parkolásról van szó, nem lenne utolsó ha az autó szépen maga elvonulna és elintézné a „dolgát”.

Ti mit gondoltok? Írjátok meg kommentben!




Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most vagy, kérjen ajánlatot online.

Rólunk mondták

További cikkekOlvasson bele ezekbe is! Megéri.

  • Fürjes és Vitézy is bírálja a kerékbilincs újbóli alkalmazását a fővárosban

    A Miniszterelnökség államtitkára bírálja, hogy ismét alkalmaznák a kerékbilincset a budapesti utakon a 2020-as fővárosi költségvetési javaslat szerint.

    február 19, 2020
  • Hét érdekes megfigyelés a parkolási rendszerek fejlesztéséhez Hollandiából

    A belvárosi területeken jelentkező parkolóhely hiány nem csak a közlekedésben okoz problémákat, hanem az élet más területein is. Ha nem tudunk rendezett körülmények között, gyorsan és kényelmesen leparkolni, az késésekhez, tilosban parkoláshoz rossz esetben mikuláscsomaghoz is vezethet.

    május 9, 2017
  • Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát

    A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.

    május 2, 2017
  • A hat legsúlyosabb vezetési hiba parkolóüzemeltető cégeknél

    Az itt bemutatott hiányosságok legfontosabb üzenete, hogy miattuk a közcélú garázsok jelentős mértékű bevételektől esnek el, ez pedig kockára teszik a megtérülésüket!

    április 27, 2017
  • 10 meglepő tény, amiért Neked is érdemes garázsban parkolni

    Miért parkolnak az emberek az utcán, ha van egy jó parkolóház vagy mélygarázs a közelben? Összeszedtem a 10 legfontosabb érvet, ami garázsok mellett szól: ha van rá lehetőség ne parkoljunk az utcán, hanem álljunk inkább be egy közeli fedett parkolóba! Megéri!

    április 27, 2017
  • Ezek kellenek egy mélygarázsprojekt sikeréhez

    A parkolóházak és mélygarázsok építése befektetői körökben az utóbbi időben nem tartozott kimondottan a slágertémák közé. Annak tükrében, hogy a négyzetméterre vetített hozam általában szerényebb, mint egy iroda vagy bevásárló központnál, ez még érthető is. Emellett egy felelőtlenül előkészített projekttel könnyen a TV-be is lehet kerülni. Lehet-e ez másképp? Hogyan lehet már kis változtatással is sikereket elérni?

    április 26, 2017




Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close