A szakértő szemével: a parkolási cégek kockázatkezelési gyakorlata I.

kfa
Kocsis Ferenc Árpád
SmartCity szakértő
modestot
Modesto Tamás
Biztosítási üzletkötő

A parkolási és garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből járjuk körbe a témát – Modesto Tamással, a Modesto Insurance igazgatójával beszélgettünk. 




Kocsis Ferenc Árpád: Egy parkolási cégnél is vannak kockázatok?

Modesztó Tamás: Természetesen, nem is kevés:

  • A közterületen lévő fizető automatákat gyakorta megrongálják.
  • A garázsokban lévő sorompókat van, hogy kitörik.
  • Az őrzött parkolóból lophatnak el kocsit.
  • A személyzet vagy egy külsős szolgáltató is okozhat kárt munka közben.
  • Ugyanez a személyek akár „áldozatok” is lehetnek a garázsban.
  • A céges kintlévőségek is számottevőek lehetnek.

Egyszóval sok olyan kockázat van, amit le lehet fedni biztosítással.

 

A szakértő szemével: a parkolási cégek kockázatkezelési gyakorlata I.

 

KFA: Mit várjon egy parkolási szolgáltató cég a biztosítási brókertől?

MT: A verseny egyre élesebb, a biztosítási alkuszok egyre többet próbálnak nyújtani az ügyfélnek. Van pár dolog – én ezeket klasszikus szolgáltatási minimumnak nevezném – amivel erősíteni lehet a bizalmi szálakat, például:

  • Az alkusz legyen mindig elérhető.
  • A károk legyenek gyorsan lejelentve.
  • Az ügyféllel a kapcsolattartás legyen szoros, de főképpen a pro-aktív.
  • A  backoffice legyen olajozott működésű.
  • Az alkusz valóbanlegyen független a biztosítóktól.
  • Az ügyfél tájékoztatása mindig alapos és körültekintő legyen.
    (pl. a díjcsökkentési lehetőségek mellett a szerződésekben levő mentesülési esetekről és kizárásokról)

Fentieken túlmenően azonban számos olyan feladat van, amit a Modesto Insurance vállal és díjmentesen elvégez annak érdekében, hogy megbízója piaci pozíciói a megfelelő kockázatkezelés révén erősödjenek.

 

KFA: És mi a helyzet a szerződésekkel?

MT: Sajnos néha előfordul, hogy a közvetítő vagy akár az alkusz nem tartja kézben megfelelően az ügyeket, ilyenkor a szerződések nincsenek karbantartva, frissítve; de lehet, hogy már az aláíráskor sem voltak rendben; nem követik a megbízó üzleti életében, kvázi működési kockázataiban bekövetkezett változásokat. A biztosítási szerződéssel probléma akkor lehet ha:

  • Nem fedezi az üzletvitel kockázatait.
  • Az egyes kockázati tényezők aránytalanok, de ugyanez vonatkozik az önrészekre is
  • Lehetetlen eseményekre van fedezet.
  • Súlyos eseményekre nincs fedezet.

Ezek a hiányosságok már önmagukban is elég nagy kockázatot jelentenek, még akkor is ha egyébként még nem következett be káresemény.



KFA: Ez elég komoly lista Önök mit tudnak tenni ilyenkor?

MT: Nézze, a biztosításokat azért kötik, hogy a cég eredményes működését veszélyeztető kockázatok ellen hatékonyan védekezzenek, a kockázatokat gazdaságos módon hárítsák át a biztosítókra.

A megbízó cégét minden esetben alaposan meg kell ismerni. Ezután tudjuk csak a figyelmet felhívni a lehetséges kockázatokra. De ugyanez érvényes a jövőbeni fejlesztésekre, átalakításokra, beruházásokra vagy akár új üzletágakra is. A preventív tanácsadás, kockázatelemzés nagymértékben befolyásolhatja az üzleti terveket is. A Modesto Insurance feladata, hogy döntési kényszerből az optimális döntési pozícióba emelje a megbízót. Ez pedig nem megy máshogy csak ha képbe hozzuk a megbízót a saját működési kockázatairól, a biztosítóra áthárított kockázatokkal és azokkal a fennmaradó, nem biztosított kockázatokkal, amelyekkel együtt kell élnie, ha azonban ismeri ezeket, fel is tud készülni ezek kezelésére.

 

KFA: Hogyan tud egy bróker ennyi mindenre figyelni?

MT: A kulcsszó a Vállalati integráció. A biztosítási alkusz valójában komplex kockázatkezelési tanácsadó kell legyen, és képesnek kell lennie integrálódni bármely megbízója, így a parkolási-garázsipari cégek szervezetébe. Ez azt jelenti, hogy amennyiben szükséges a Modesto Insurance folyamatosan jelen van egy újabb projektnél, segít, vizsgálódik, elemzi a működésre gyakorolt kockázatokat, összeveti azokat a meglévő fedezetekkel – akár a szerződéseket is – és javaslatot tesz az új kockázat kezelésére, biztosítható kockázatok esetében a biztosítási piacról beszerzett és kialkudott ajánlatokkal alátámasztva javaslatát.

A biztosítási szerződések azonban nem mindentudóak! Ezért mi azonnal tájékoztatjuk az ügyfelet ha egy biztosítani kívánt kockázat elhelyezésére a biztosítási piacon nincs lehetőség. Amellett hogy mindig törekszünk a kockázat optimális elhelyezésére, előfordulhat, hogy csak drágán lehetséges ezt megoldani. Ebben az esetben a megbízó dolga és joga eldönteni, hogy milyen áron valósítja meg elképzelését a kockázat csökkentésére vonatkozóan.

A kérdésre válaszolva, muszáj ennyi mindenre figyelni, 500 versenytárs van a piacon, rendkívül erős a verseny. A lényeg ma már a korrekt szolgáltatáson és nem csak a díjak csökkentésén van.

„Kezd elmúlni az az idő, amikor a díjcsökkentés volt az elsődleges szempont, a szolgáltatási minőség pedig háttérbe szorult.”

 

KFA: Gyakori téma a Biztosítóváltás. Gondolom, már számtalan ilyen esettel találkoztak, Önöknél hogyan néz ki egy ilyen?

MT: A legfontosabb, hogy a megbízónak a biztosítóváltásból semmilyen hátránya ne származzon, többlet adminisztrációja ne keletkezzen és legfőképpen ne vesszenek el információk. Az ügyfél bevált adminisztrációját, megoldási rendszereit a Modesto Insurance segíti átvinni az új szolgáltató felé, megismerteti a kockázat vállalása előtt, annak érdekében az új biztosítóval az ügyfél működési sajátosságait.

A biztosítási piacon egymás után jelennek meg új biztosítók új szolgáltatásokkal és új módozatokkal, azonban a biztosítók ajánlatai között még azonos módozatok esetén is jelentős díj- és tartalmi különbségek vannak. Ezek közül választani – megfelelő szakmai ismeretek nélkül nehéz, elég csak a feltételek apró betűs részeire gondolni.

Fontosnak tartom, hogy cégünk bekapcsolása nem jelenti feltétlenül a biztosítóváltás szükségességét. Miért kellene megszakíttatnunk megbízónk és a biztosítója közötti, esetleg évek óta tartó kapcsolatot, ha a szerződéseket át lehet alakítani a meglévő biztosítójával is?

Komoly ügyfél, aki komolyan veszi üzleti partnereit, nem váltogatja azokat évente. Persze a piaci versenyt állnia kell egy régi partnernek is, de az évente új biztosítóval szerződő ügyfél elveszíti a hosszútávú partneri kapcsolatból származó előnyöket, elveszíti a piac szereplőinek bizalmát.

 

KFA: Mit lehet tenni, ha a standard szerződések nem működnek?

MT: A publikus, mindenki számára elérhető szerződéses feltételek nem mindig húzhatók rá a megbízó igényeire. A feltételek átdolgozhatók, a kizárások feloldhatók, csak kérni – a biztosítók felé javasolni – kell azokat.

Éppen ezért minden szerződést egyedileg írunk meg.

A parkolási-garázsipari cégénél felmerülő különleges fedezeti igények esetén a Modesto Insurance a kockázati viszonyok elemzését követően olyan egyedi biztosítási rendszert tud kidolgozni, amely a speciális fedezetigénynek nem csak 98-99%-ban, hanem 100%-ban megfelel, teljesen lefedi azt.

A feladat persze nem könnyű; hosszú távú egyensúlyt kell létrehozni a biztosítási díj és az áthárított kockázat között úgy, hogy a résztvevő felek egyikének az érdekei sem sérüljenek. Az árat és az alkalmazandó feltételeket együtt, rendszerben kell vizsgálni. Hozzáértés hiányában csak az árat nézni már megalkuvás; ez a legrosszabb, amit egy parkolási-garázsipari cég tehet, hiszen ezzel tudtán kívül jó eséllyel megalapozhatja a későbbi kárigény elutasítást!

Egyszóval alkudni kell, de nem csak a biztosítókkal; egy parkolási-garázsipari cégnek is mérlegelnie kell, mi az, amit hajlandó rááldozni a kockázatai fedezésére saját és ügyfelei biztonsága érdekében.

A következő részben konkrét káresetekről beszélgetünk, kárrendezési problémákról és azok megoldási lehetőségeiről.

 

Tetszett a cikk? Kérjük osszátok meg minél többen!




Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most vagy, kérjen ajánlatot online.

Rólunk mondták

További cikkekOlvasson bele ezekbe is! Megéri.

  • Fürjes és Vitézy is bírálja a kerékbilincs újbóli alkalmazását a fővárosban

    A Miniszterelnökség államtitkára bírálja, hogy ismét alkalmaznák a kerékbilincset a budapesti utakon a 2020-as fővárosi költségvetési javaslat szerint.

    február 19, 2020
  • Hét érdekes megfigyelés a parkolási rendszerek fejlesztéséhez Hollandiából

    A belvárosi területeken jelentkező parkolóhely hiány nem csak a közlekedésben okoz problémákat, hanem az élet más területein is. Ha nem tudunk rendezett körülmények között, gyorsan és kényelmesen leparkolni, az késésekhez, tilosban parkoláshoz rossz esetben mikuláscsomaghoz is vezethet.

    május 9, 2017
  • Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát

    A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.

    május 2, 2017
  • A hat legsúlyosabb vezetési hiba parkolóüzemeltető cégeknél

    Az itt bemutatott hiányosságok legfontosabb üzenete, hogy miattuk a közcélú garázsok jelentős mértékű bevételektől esnek el, ez pedig kockára teszik a megtérülésüket!

    április 27, 2017
  • 10 meglepő tény, amiért Neked is érdemes garázsban parkolni

    Miért parkolnak az emberek az utcán, ha van egy jó parkolóház vagy mélygarázs a közelben? Összeszedtem a 10 legfontosabb érvet, ami garázsok mellett szól: ha van rá lehetőség ne parkoljunk az utcán, hanem álljunk inkább be egy közeli fedett parkolóba! Megéri!

    április 27, 2017
  • Ezek kellenek egy mélygarázsprojekt sikeréhez

    A parkolóházak és mélygarázsok építése befektetői körökben az utóbbi időben nem tartozott kimondottan a slágertémák közé. Annak tükrében, hogy a négyzetméterre vetített hozam általában szerényebb, mint egy iroda vagy bevásárló központnál, ez még érthető is. Emellett egy felelőtlenül előkészített projekttel könnyen a TV-be is lehet kerülni. Lehet-e ez másképp? Hogyan lehet már kis változtatással is sikereket elérni?

    április 26, 2017
  • Fürjes és Vitézy is bírálja a kerékbilincs újbóli alkalmazását a fővárosban

    A Miniszterelnökség államtitkára bírálja, hogy ismét alkalmaznák a kerékbilincset a budapesti utakon a 2020-as fővárosi költségvetési javaslat szerint.

    február 19, 2020
  • Hét érdekes megfigyelés a parkolási rendszerek fejlesztéséhez Hollandiából

    A belvárosi területeken jelentkező parkolóhely hiány nem csak a közlekedésben okoz problémákat, hanem az élet más területein is. Ha nem tudunk rendezett körülmények között, gyorsan és kényelmesen leparkolni, az késésekhez, tilosban parkoláshoz rossz esetben mikuláscsomaghoz is vezethet.

    május 9, 2017
  • Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát

    A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.

    május 2, 2017
  • A hat legsúlyosabb vezetési hiba parkolóüzemeltető cégeknél

    Az itt bemutatott hiányosságok legfontosabb üzenete, hogy miattuk a közcélú garázsok jelentős mértékű bevételektől esnek el, ez pedig kockára teszik a megtérülésüket!

    április 27, 2017
  • 10 meglepő tény, amiért Neked is érdemes garázsban parkolni

    Miért parkolnak az emberek az utcán, ha van egy jó parkolóház vagy mélygarázs a közelben? Összeszedtem a 10 legfontosabb érvet, ami garázsok mellett szól: ha van rá lehetőség ne parkoljunk az utcán, hanem álljunk inkább be egy közeli fedett parkolóba! Megéri!

    április 27, 2017
  • Ezek kellenek egy mélygarázsprojekt sikeréhez

    A parkolóházak és mélygarázsok építése befektetői körökben az utóbbi időben nem tartozott kimondottan a slágertémák közé. Annak tükrében, hogy a négyzetméterre vetített hozam általában szerényebb, mint egy iroda vagy bevásárló központnál, ez még érthető is. Emellett egy felelőtlenül előkészített projekttel könnyen a TV-be is lehet kerülni. Lehet-e ez másképp? Hogyan lehet már kis változtatással is sikereket elérni?

    április 26, 2017




Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close