A hat legsúlyosabb vezetési hiba parkolóüzemeltető cégeknél

kfa
Kocsis Ferenc Árpád
SmartCity szakértő

Az itt bemutatott hiányosságok legfontosabb üzenete, hogy miattuk a közcélú garázsok jelentős mértékű bevételektől esnek el, ez pedig kockára teszik a megtérülésüket! Amennyiben sikerül ezeket orvosolni a garázs jövedelmezősége javulhat. A lista nem teljes körű, az összeállítás célja, hogy felelős gondolkodásra sarkallva fejlessze a létesítménygazdálkodás e speciális ágát, ezáltal segítve az üzemeltetőket.

 



1. Alacsony szolgáltatási színvonal

Általános jelenség, hogy a parkolási létesítmények szinte csak minimális választékú parkolási szolgáltatást nyújtanak. Emellett az is jellemző, hogy a kevés parkolási szolgáltatás mellett még kevesebb a kapcsolódó, vagy a kényelmi szolgáltatás. Az ügyfelek részéről pedig lenne igény rá! A parkolásmarketing csodákat tehet, ellenkező esetben a garázs bevételektől esik el, így pedig nem fognak újak épülni, ergó az autók továbbra is az utcán fognak állni.

 

2. Problémák a garázs megjelenésével

Szintén gyakori probléma a garázs nem megfelelő minőségi és tisztasági állapota, vagy a rossz tervezés miatti zegzugossága. Mivel egy garázs tartós emberi tartózkodásra alkalmatlan építmény, így általában kevesebb dologra figyelnek oda a tervezésnél – és sajnos az üzemeltetésénél is. Ennek következtében az ügyfelek még inkább idegennek érzik a létesítményt és olyan helyen keresnek inkább parkolóhelyet – pl. az utcán – ahol kellemesebb.

 

3. Zavarok a kommunikációban

A sajtó gyakorta hangos a parkolási rendszer hiányosságaitól és a visszaélésektől. A garázsok nagy része nem folytat semmilyen média tevékenységet, hogy meggyőzze – legalább saját potenciális ügyfélkörét – hogy milyen előnyöket élveznek azok, akik az utca helyett a garázsban parkolnak. Az ügyfelek így végül mégis az utcát preferálják, mivel arról legalább már „hallottak valamit”, és úgy gondolják egyszerűbb kint megállni, mint tudatos parkolóként a garázst választani. Persze ehhez nem árt ha az üzemeletető nyitott – a kifejezetten garázsokra fókuszálóPR és kommunikációs megoldásokra.

 

4. Elégtelen marketing

Sok üzemeltető még elhiszi, hogy az emberek maguktól rájönnek, hogy „miért jó nekik a garázsban parkolni az utca helyett”. Ez bolondság. A média telített a telekommunikációs, háztartás-vegyipari, bankos stb. reklámokkal. A potenciális ügyfelek fejébe így nehéz bejutni; nem is hallani arról túl gyakran, hogy valaki a a parkolóházak előnyein elmélkedik. Az autósoknak szükségük lenne a garázsra de nem motiváltak, mivel ritkán jutnak információhoz. A médiában keveset lehet hallani parkolási akcióktól, promóciókról, mivel az üzemeltetők nagy része egyáltalán nem folytat marketingtevékenységet. Pedig kellene! Egy garázsban is számtalan akciót és kampányt lehet szervezni: Karácsony, Húsvét, Nőnap, Szünidő, Iskolakezdés mind-mind egy kiváló alkalom egy akciós ajánlatra.

 

5. Ügyfélkapcsolat kezelési problémák

Ha egy potenciális ügyfél már eljut oda, hogy behajt egy garázsba, sok esettben az ügyfélkapcsolat kezelés gyenge minőségével kénytelen szembesülni. Valójában sok helyen nincs is CRM. A közeljövőben már elképzelhetetlen, hogy egy parkolási szolgáltató ne bánjon olyan színvonalon az ügyfeleivel, mint pl. a telekommunikációs vagy a pénzügyi szolgáltató cégek. (imázs, branding, stb.) Sok parkolóház még mindig nem használja ki a tudatos ügyfélkapcsolat kezelésből származó üzleti előnyöket. A garázs emiatt is csak bevételektől esik el.

 

6. Értékesítési problémák

Az értékesítési problémák közvetlenül veszélyeztetik egy parkolási létesítmény megtérülését. A legtöbb garázs általában egy csatornán (a garázsban) próbálja értékesíteni a szolgáltatásait. Mivel a kínált szolgáltatások száma kevés, így az ügyfélnek nincs nagy választási lehetősége. A garázsok nem használják ki pl. a közvetítőket vagy az elektronikus értékesítés kínálta lehetőségeket. A garázs emiatt szintén bevételektől esik el. 

 

Tetszett a cikk? Osszátok meg minél többen!




Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most vagy, kérjen ajánlatot online.

Rólunk mondták

További cikkekOlvasson bele ezekbe is! Megéri.

  • Fürjes és Vitézy is bírálja a kerékbilincs újbóli alkalmazását a fővárosban

    A Miniszterelnökség államtitkára bírálja, hogy ismét alkalmaznák a kerékbilincset a budapesti utakon a 2020-as fővárosi költségvetési javaslat szerint.

    február 19, 2020
  • Hét érdekes megfigyelés a parkolási rendszerek fejlesztéséhez Hollandiából

    A belvárosi területeken jelentkező parkolóhely hiány nem csak a közlekedésben okoz problémákat, hanem az élet más területein is. Ha nem tudunk rendezett körülmények között, gyorsan és kényelmesen leparkolni, az késésekhez, tilosban parkoláshoz rossz esetben mikuláscsomaghoz is vezethet.

    május 9, 2017
  • Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát

    A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.

    május 2, 2017
  • 10 meglepő tény, amiért Neked is érdemes garázsban parkolni

    Miért parkolnak az emberek az utcán, ha van egy jó parkolóház vagy mélygarázs a közelben? Összeszedtem a 10 legfontosabb érvet, ami garázsok mellett szól: ha van rá lehetőség ne parkoljunk az utcán, hanem álljunk inkább be egy közeli fedett parkolóba! Megéri!

    április 27, 2017
  • Ezek kellenek egy mélygarázsprojekt sikeréhez

    A parkolóházak és mélygarázsok építése befektetői körökben az utóbbi időben nem tartozott kimondottan a slágertémák közé. Annak tükrében, hogy a négyzetméterre vetített hozam általában szerényebb, mint egy iroda vagy bevásárló központnál, ez még érthető is. Emellett egy felelőtlenül előkészített projekttel könnyen a TV-be is lehet kerülni. Lehet-e ez másképp? Hogyan lehet már kis változtatással is sikereket elérni?

    április 26, 2017
  • A szakértő szemével: a parkolási cégek kockázatkezelési gyakorlata I.

    A parkolási és garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből nézzük meg a dolgokat; Modesto Tamást, a Modesto Insurance Biztosítási Alkusz Kft. igazgatóját kérdeztük.

    április 26, 2017
  • Fürjes és Vitézy is bírálja a kerékbilincs újbóli alkalmazását a fővárosban

    A Miniszterelnökség államtitkára bírálja, hogy ismét alkalmaznák a kerékbilincset a budapesti utakon a 2020-as fővárosi költségvetési javaslat szerint.

    február 19, 2020
  • Hét érdekes megfigyelés a parkolási rendszerek fejlesztéséhez Hollandiából

    A belvárosi területeken jelentkező parkolóhely hiány nem csak a közlekedésben okoz problémákat, hanem az élet más területein is. Ha nem tudunk rendezett körülmények között, gyorsan és kényelmesen leparkolni, az késésekhez, tilosban parkoláshoz rossz esetben mikuláscsomaghoz is vezethet.

    május 9, 2017
  • Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát

    A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.

    május 2, 2017
  • 10 meglepő tény, amiért Neked is érdemes garázsban parkolni

    Miért parkolnak az emberek az utcán, ha van egy jó parkolóház vagy mélygarázs a közelben? Összeszedtem a 10 legfontosabb érvet, ami garázsok mellett szól: ha van rá lehetőség ne parkoljunk az utcán, hanem álljunk inkább be egy közeli fedett parkolóba! Megéri!

    április 27, 2017
  • Ezek kellenek egy mélygarázsprojekt sikeréhez

    A parkolóházak és mélygarázsok építése befektetői körökben az utóbbi időben nem tartozott kimondottan a slágertémák közé. Annak tükrében, hogy a négyzetméterre vetített hozam általában szerényebb, mint egy iroda vagy bevásárló központnál, ez még érthető is. Emellett egy felelőtlenül előkészített projekttel könnyen a TV-be is lehet kerülni. Lehet-e ez másképp? Hogyan lehet már kis változtatással is sikereket elérni?

    április 26, 2017
  • A szakértő szemével: a parkolási cégek kockázatkezelési gyakorlata I.

    A parkolási és garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből nézzük meg a dolgokat; Modesto Tamást, a Modesto Insurance Biztosítási Alkusz Kft. igazgatóját kérdeztük.

    április 26, 2017




Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close