Extra sürgősséggel kértük fel Ferencet két problémás önkormányzati mélygarázs elemzéséhez. Mindkét garázs esetben rövid idő alatt sikerült feltárni a problémákat, világos lényegre törő elemzéseket kaptunk.
Ferencnek rengeteg ötlete van, így mindig elő tud kapni valami megoldást a cilinderből. Nincs lehetetlen projekt, előbb utóbb biztos lesz valami megoldás még a legkacifántosabb parkolási projektekre is
Több éve dolgozunk együtt Ferivel, akinek innovatív javaslatai, ügyfélcentrikus ötletei, mindig nagy sikernek örvendtek a szakmában. A SmartParking.hu-n mások is megismerhetik majd ezeket.
Ferenc érdekes és hasznos meglátásokkal gazdagította a projektet. Egyedi és ugyanakkor praktikus módon a garázs üzemeltető szemszögéből közelíti meg a parkolóházak és mélygarázsok tervezési kérdéseit.
A SmartParking.hu átfogó képet ad a parkolási szakma legújabb kihívásairól, többek között arról is, hogyan bővül az üzemeltetők feladatköre az elektromos autók töltésével, hogyan válnak a jövő „benzinkútjaivá” a parkolóházak és mélygarázsok.
Mennyibe fáj autóval munkába járni?Az irodaházakban dolgozók inkább lakáshitel törlesztésre költenek, mint parkolóbérletre
Budapesten az üzletközpontokkal és az irodaházakkal együtt már több tízezer közterületen kívüli parklóhely épült. Az OTÉK következetesen előírja a létesítendő férőhelyszámot az iroda alapterülethez viszonyítva. Mindezek ellenére mégis akadnak neuralgikus pontok. A „messze van-e az iroda?” kérdésre adandó válasz sokszor attól függ, hogy a (pl. agglomerációban lakó) dolgozó el tud-e jutni 30-40 perc alatt kocsival a munkahelyére vagy sem? (Napi szinten ez így is 1-1.5 óra utazás.) Vagy marad a tömegközlekedés – ami sajnos – sokszor kétszer ennyi idő.
Ugyancsak fokozódó probléma, hogy a legfrekventáltabb irodaházak parkolói alig-alig védettek a terrortámadások ellen. A bérlők között megtalálható Shared Service Centerk a világ vezető pénzügyi és informatikai cégeit 0-24 órában szolgálják ki. Amennyiben ezeket bármilyen támadás éri, az az anyacég folyamatos működését sodorhatja veszélybe.
Témák
Parkolásszabályozás
Elektromos töltés
Zárttéri technológia
Zöld parkolás
Egyéni mobilitás
Egyéb témák
Hogy a munkavállaló autóval jár-e dolgozni az – a rendelkezésre álló parkolóhely kapacitáson túl – attól is függ, hogy milyen áron tud parkolóhelyet bérleni az adott irodaházban. E területen egyértelmű ellenérdekeltség alakult ki:
- BÉRBEADÓI OLDAL: A bérbeadó szeretné kötelezően kiadni – az OTÉK szerint az irodákhoz kötelezően megépült – parkolóhelyeket – nyilván számára ez az ésszerű álláspont.
- BÉRLŐI OLDAL: A bérlő nem akar annyi parkolóhelyet bérleni, mint amennyit kellene – valószínűleg spórolni akar a költségeken.
- MUNKAVÁLLALÓK: Akárhogy is alakul a helyzet, a nagy kérdés, hogy hol van a dolgozók fájdalomküszöbe? Mennyit hajlandóak adózott pénzből parkolásra költeni?
Ha az irodaház nem tud életszerű ajánlatot adni, marad a foghíj parkoló az iroda közelében kb. féláron. Ez utóbbiak mindig megjelennek az irodaházak környékén.
Parkoló bérletek
vs. Munkabérek
Még egy középvezető is megérzi az - adózott jövedelmből - fizetett parkolóbérletet egy A kategóriás irodában
Fókuszban biztonság és a parkolás komfortjaAz irodaházi parkolók előbb utóbb átesnek valamilyen felújításon, aminek során a beléptető és védelmi rendszerek modernizálásán túl az üzemeltetés folyamataiat sem árt újragondolni
Egy A kategóriás irodaház specifikációjában időről időre lehetnek változások. Az utóbbi évek több területen is hoztak változásokat. Az e-mobilitás fejlődése és a terrorizmus elleni védelem két olyan terület, amire egy irodaháznak a közeljövőben figyelmet kell fordítani.
- SZOLGÁLTATÁSVÁLASZTÉK: Egy fecske nem csinál tavaszt. A bérlőknek – azon túl hogy a garázsban parkolnak – millió kielégítetlen igénye lehet; ha jól van szervezve a garázs üzemeltetése a bérbeadó a parkoláson túl – néhány ahhoz kapcsolódó területeken – is tud megoldásokat kínálni a bérlőknek.
- E-MOBILITÁS: Néhány éve robbantak be a köztudatba az elektromos járművek, sok fejfáját okozva ezzel az irodaház üzemeltetőknek. A szakma nem volt felkészülve erre a technológiai ugrásra: az elektromos töltők piaca csak 2016-ban kezdett formálódni és ma sem alakult ki teljesen. Az irodaházak elektromos rendszerét alkalmassá kell tenni, hogy képesek legyenek a bérlők elektromos jármű töltési igényeit kielégíteni.
- PARKOLÁSBIZTONSÁG: Egy irodaház mélygarázsa vagy parkolója ellen intézett támadás komolyan képes veszélyeztetni az épületben dolgozók testi épségét, illetve a cégek üzletmenetének folyamatosságát. Az üzemeltetőnek tehát érdemes idejekorán tájékozódnia a legmodernebb garázsbiztonsági termékek és megoldások felől. A járművek illetéktelen bejutását a garázsba – különösen a teherautókét – meg kell tudni akadályozni.
Segíthetünk?Kérdése van? Tőbbet szeretne megtudni?
Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most, vagy kérjen ajánlatot online!
Az ajánlatkérés semmilyen kötelezettséggel nem jár, mindössze egy lehetőség.
Írjon, hívjon bátran! Válaszolunk.
Kapcsolódó szolgáltatások
Témába vágOlvasson bele a kapcsolódó blogbejegyzésekbe
Van esetleg még kérdése amire nem kapott választ?Írjon nekünk bátran, válaszolunk!
office @ auriga.hu
Munkanapokon 24 órán belül válaszolunk levelére, írjon nekünk nyugodtan.