Hat tipp arra, hogyan pörgessük fel egy parkolóház forgalmát

kfa
Kocsis Ferenc Árpád
SmartCity szakértő

A parkolóházak és mélygarázsok  is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak.  A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.

1. Információk online

Az autósok nem rendelkeznek elegendő információval a parkolóházakról és mélygarázsokról. Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy a garázst megtalálják. Minél több információ érhető el egy garázsról, – pl. az interneten – annál valószínűbb, hogy az autósok megtalálják és odaszoknak.




2. Jól sikerült fényképek

Egy kép többet mond ezer szónál, így tartja a régi mondás. Önmagában az, hogy egy garázs elérhető az Interneten ma már nem elegendő: képek is kellenek, lehetőleg minél több. Nem mindegy viszont, hogy milyen minőségű a kép, vagy hogy mi a témája. Íme néhány ötlet, hogy mit kell egy garázsban lefotózni:

  • környezet,
  • bejárat – kijárat,
  • sorompók,
  • jegykiadók – jegyolvasók,
  • rámpák,
  • parkolóhelyek,
  • lépcsőházak,
  • liftek,
  • fizető automaták,
  • pénztár,
  • videokamerák,
  • rendszámolvasó kamerája,
  • egyedi helyfoglaltság jelző LED-ek,
  • mobiltelefonos fizetési lehetőség…

Ezt mind le lehet fotózni egy garázsban.

 

3. Közösségi közlekedési kapcsolatok

A P+R parkolók mellett a városi garázsoknál is fontos, hogy az oda érkező autós – ha szükségestudjon váltani a tömegközlekedésre. Az garázsüzemeltető ezért mindig tüntesse fel, hogy milyen járatoknak van megállója a garázs környéken. Még jobb megoldás, ha jegyeket is árul.

 

4. Kétkerekűek parkolása

Manapság sokan járnak kerékpárral vagy robogóval, de sajnos ezeknek a járműveknek a tárolása nem mindig oldható meg biztonságosan. Ha az üzemeltető hajlandó némi pénzt áldozni egy elkerített kerékpártároló vagy robogó parkoló kiépítésére az ingatlanon belül, sok visszatérő ügyfelet szerezhet.

 

5. Elektromos töltőállomások

A parkolóházak és mélygarázsok a jövő üzemanyagtöltő állomásai lesznek! Jó megoldás ha a garázsüzemeltető lépést tart a trendekkel és meglovagolja az elektromos autókhoz kapcsolódó elektromos töltőállomások népszerűségét. A garázs imázsához sokat hozzáad a környezet barát megoldások melletti állásfoglalás.

 

6. Szakmai küldetés

A leglényegesebb dolgot a végére hagytuk: fontos, hogy a garázs üzemeltetője tisztában legyen azzal, hogy a munkája hasznos és értékes! Manapság egyre jobban lehet érezni a parkolóhelyek hiányát. A sok helyen lerakott térkövek miatt a felszíni parkolóhelyek megszűntek, aminek egyenes következménye, hogy a városnak ezeken a részein már nem lehet autóval hazamenni. Így az itt lakó és autóval járó emberek számára csak a közterületen kívüli parkoló marad az egyedüli megoldás.

A garázsoknak tehát oroszlánrésze van abban, hogy tehermentesítik az utcát az ott parkoló autóktól, garázsok nélkül nem lehetne hol tárolni az autókat!

 

Tetszett a cikk? Osszátok meg minél többen!




Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most vagy, kérjen ajánlatot online.

Rólunk mondták

További cikkekOlvasson bele ezekbe is! Megéri.




Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close