Közterületi Parkolás

Eltűnő parkolóhelyek, megszépülő közterekMegoldódnak-e valaha a parkolási problémák, vagy váltsunk inkább más mobilitási formára?

A közterületi parkolás üzemeltetése egyre több új lehetőséget tartogat, amivel talán jobb, kényelmesebb és autós központú lehet a rendszer. Több olyan üzleti modell is létezik már külföldön, ami Magyarországon még nem került bevezetésre, de sikeresnek mondható. Hasonlóan alakul a technológiai fejlődése is ezen a területen: egyre több és újabb megoldás kerül piacra, ami egyrészt az ügyfél oldalon nyújt újat, másrészt az üzemeletetést teszi olcsóbbá, hatékonyabbá és főleg átláthatóbbá. Ezekből néhányat most bemutatunk.

Témák

A parkolási rendszerek integrált szerepet töltenek be a nagyvárosok életében. Autók nélkül persze nem lenne parkolás sem, ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy a parkolás szoros kapcsolatban áll az autóiparral, függ tőle. Amíg “sok” autó van, addig parkolási problémák is lesznek: Magyarország autóállomány tekintetében elmarad Nyugat-Európától: 1000 főre kb. 350 db  autó jut; Európa nyugati felén ez a szám akár 650-700 db is lehet ezer főre vonatkoztatva, ami így nagyjából kétszerese a magyarországi értékeknek.

  • Ezer db | Forrás: KSH

Személygépkocsik száma MagyarországonAz utóbbi 10 évben alig változott a helyzet.




DilemmákA parkolási kihívások igazából innovációs lehetőségek hosszú sorát rejtik

A közterületi parkolás szervezése és üzemeltetése sok dilemmával küzd, ami egyúttal lehetőséget is teremet a parkolási innovációnak. A budapesti kerületi parkolási stratégiákat 3-5 évente biztosan frissíteni kell! Ismert neuralgikus pontok:

  • ELÖREGEDŐ TECHNIKA: A parkolóautomaták elöregednek. Le kell-e őket lecserélni, vagy érdemesebb megvárni míg teljesen elterjed a mobilparkolás?
  • KÖRNYEZETTERHELÉS: A parkolóhelyet kereső autók káros anyagokat bocsátanak ki, méghozzá nem is keveset. A sofőrök nem keresik tudatosan  garázsokat.
  • KONFLIKTUSOK: A lejárt parkolójegyek konfliktushelyzeteket, stresszt okoznak, jobb lenne ha nem járna le  parkolójegy, vagy megváltozna a parkoló ellenőrök feladatköre.
  • KÜLÖNBÖZŐ SZABÁLYOZÁS: Területenként változnak a szabályok, eltérőek lehetnek a parkolási engedélyek, nehéz fejből megjegyezni a díjakat.
  • KAPACITÁS: Nem tervezhető előre, hogy érkezésnél lesz-e biztosan parkolóhely; közterületen parkolóhelyet nem lehet csak úgy lefoglalni mint egy hotelt.
  • TORLÓDÁS: A szabad parkolóhelyet kereső autók, aztán a parkolási manőverek feltartják a forgalmat. (Budapest belvárosában  minden 4. autó parkolót keres)
  • BALESETEK: Az autóból ki-beszállás és a pakolás növeli a balesetek kockázatát szomszédos autóban is keletkezhetnek kisebb-nagyobb sérülések.
  • KOMMUNIKÁCIÓ: Ritkán látni parkolási cégeket a közösségi médiában.

Segíthetünk?Kérdése van? Tőbbet szeretne megtudni?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most, vagy kérjen ajánlatot online!
Az ajánlatkérés semmilyen kötelezettséggel nem jár, mindössze egy lehetőség.
Írjon, hívjon bátran! Válaszolunk.

Kapcsolódó szolgáltatások

Témába vágOlvasson bele a kapcsolódó blogbejegyzésekbe




Van esetleg még kérdése amire nem kapott választ?Írjon nekünk bátran, válaszolunk!

office @ auriga.hu

Munkanapokon 24 órán belül válaszolunk levelére, írjon nekünk nyugodtan.

Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close