Larus MélygarázsBudai várnegyed parkolási rendszerének modernizációja

Client
Magyar Konyha Kft.
Date
2012. január
Services
Befeketetéselemezés
Our Role
Pénzügyi tanácsadó, elemző

A Franklin garázs Budapest belvárosában, a Reáltanoda utcában az Ybl Palota szomszédságában található. Az egykori Franklin nyomda épülete egy ingatlanfelújítás során jelentősen átalakult, iroda és parkolóház kapott benne helyet.

Az átalakítási munkálatok 2005 körül kezdődtek, a kivitelezés precíz munkavégzést igényelt: az épületbe a maximális helykihasználás miatt egy 200 autónak helyet biztosító WÖHR rendszerű gépesített parkolórendszer került beépítésre.

A garázs szolgáltatásait igénybe vevő autósoknak szinte fogalmuk sincs arról, milyen technológiai bravúr egy gépesített garázst megépíteni. A parkolóház – láthatóság szempontjából – inkább mélygarázshoz hasonlít, mivel kívülről nem látható: az utcafronton ugyanis irodák kaptak helyet. A Franklin parkolóház  – mivel nem látszik – olyan típusú külső esztétikai élményt, mint egy irodaház vagy lakóépület megtekintése nem tud nyújtani. Az ügyfelek az ilyen fajta építményeket csak belülről tudják megismerni; a Franklin parkolóház esetében pedig csak a földszinten, mivel a garázs többi része lezárt terület: a gépi technológia közelébe ember nem mehet.

Egy újabb automata garázshoz készíthettünk szakértői anyagot. A Franklin garázs és irodaház projektfinanszírozás hitelkérelméhez piacelemzést késztettünk.

Kérdések, amire a választ kerestük:

  • Milyen politikai és szabályozási kockázatok vannak?
  • Mennyi idő alatt térül meg a beruházás?
  • Kik lesznek a potenciális ügyfelek?
  • Milyen szolgáltatásokat kínáljon a garázs?
  • Hogy alakulnak majd az üzemeltetési költségek?
  • Mekkora hitelt kérhet / kaphat kaphat a projekt?
  • Milyen funkciókkal lehet bővíteni a garázs szolgáltatásait?

Körülbelül két hónapos vizsgálat során megvizsgáltuk mindazokat a szempontokat, amiket a megrendelő fontosnak tartott. Az eredmények azt mutatták, hogy a garázs nyereséges működtetése érdekében mindenképp szükség volna a marketing és kommunikációs feladatokra külön büdzsét biztosítani az üzleti tervben. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy egy újonnan épülő garázs felfutási ideje 1-2 évre tehető. Ezalatt az üzemeltetőnek komoly energiákat kell a piac megdolgozásába fektetnie. Érdemes lenne továbbá megvizsgálni a létesítmény üzleti kapcsolódási lehetőségeit a környákbeli kis- és középvállalkozások működéséhez.

Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most vagy, kérjen ajánlatot online.

Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close