A szakértő szemével: a parkolási cégek kockázatkezelési gyakorlata I.

kfa
Kocsis Ferenc Árpád
SmartCity szakértő
modestot
Modesto Tamás
Biztosítási üzletkötő

A parkolási és garázsipari cégeket sok szempontból lehet vizsgálni, most azonban egy biztosítási alkusz szemszögéből járjuk körbe a témát – Modesto Tamással, a Modesto Insurance igazgatójával beszélgettünk. 




Kocsis Ferenc Árpád: Egy parkolási cégnél is vannak kockázatok?

Modesztó Tamás: Természetesen, nem is kevés:

  • A közterületen lévő fizető automatákat gyakorta megrongálják.
  • A garázsokban lévő sorompókat van, hogy kitörik.
  • Az őrzött parkolóból lophatnak el kocsit.
  • A személyzet vagy egy külsős szolgáltató is okozhat kárt munka közben.
  • Ugyanez a személyek akár “áldozatok” is lehetnek a garázsban.
  • A céges kintlévőségek is számottevőek lehetnek.

Egyszóval sok olyan kockázat van, amit le lehet fedni biztosítással.

 

A szakértő szemével: a parkolási cégek kockázatkezelési gyakorlata I.

 

KFA: Mit várjon egy parkolási szolgáltató cég a biztosítási brókertől?

MT: A verseny egyre élesebb, a biztosítási alkuszok egyre többet próbálnak nyújtani az ügyfélnek. Van pár dolog – én ezeket klasszikus szolgáltatási minimumnak nevezném – amivel erősíteni lehet a bizalmi szálakat, például:

  • Az alkusz legyen mindig elérhető.
  • A károk legyenek gyorsan lejelentve.
  • Az ügyféllel a kapcsolattartás legyen szoros, de főképpen a pro-aktív.
  • A  backoffice legyen olajozott működésű.
  • Az alkusz valóbanlegyen független a biztosítóktól.
  • Az ügyfél tájékoztatása mindig alapos és körültekintő legyen.
    (pl. a díjcsökkentési lehetőségek mellett a szerződésekben levő mentesülési esetekről és kizárásokról)

Fentieken túlmenően azonban számos olyan feladat van, amit a Modesto Insurance vállal és díjmentesen elvégez annak érdekében, hogy megbízója piaci pozíciói a megfelelő kockázatkezelés révén erősödjenek.

 

KFA: És mi a helyzet a szerződésekkel?

MT: Sajnos néha előfordul, hogy a közvetítő vagy akár az alkusz nem tartja kézben megfelelően az ügyeket, ilyenkor a szerződések nincsenek karbantartva, frissítve; de lehet, hogy már az aláíráskor sem voltak rendben; nem követik a megbízó üzleti életében, kvázi működési kockázataiban bekövetkezett változásokat. A biztosítási szerződéssel probléma akkor lehet ha:

  • Nem fedezi az üzletvitel kockázatait.
  • Az egyes kockázati tényezők aránytalanok, de ugyanez vonatkozik az önrészekre is
  • Lehetetlen eseményekre van fedezet.
  • Súlyos eseményekre nincs fedezet.

Ezek a hiányosságok már önmagukban is elég nagy kockázatot jelentenek, még akkor is ha egyébként még nem következett be káresemény.



KFA: Ez elég komoly lista Önök mit tudnak tenni ilyenkor?

MT: Nézze, a biztosításokat azért kötik, hogy a cég eredményes működését veszélyeztető kockázatok ellen hatékonyan védekezzenek, a kockázatokat gazdaságos módon hárítsák át a biztosítókra.

A megbízó cégét minden esetben alaposan meg kell ismerni. Ezután tudjuk csak a figyelmet felhívni a lehetséges kockázatokra. De ugyanez érvényes a jövőbeni fejlesztésekre, átalakításokra, beruházásokra vagy akár új üzletágakra is. A preventív tanácsadás, kockázatelemzés nagymértékben befolyásolhatja az üzleti terveket is. A Modesto Insurance feladata, hogy döntési kényszerből az optimális döntési pozícióba emelje a megbízót. Ez pedig nem megy máshogy csak ha képbe hozzuk a megbízót a saját működési kockázatairól, a biztosítóra áthárított kockázatokkal és azokkal a fennmaradó, nem biztosított kockázatokkal, amelyekkel együtt kell élnie, ha azonban ismeri ezeket, fel is tud készülni ezek kezelésére.

 

KFA: Hogyan tud egy bróker ennyi mindenre figyelni?

MT: A kulcsszó a Vállalati integráció. A biztosítási alkusz valójában komplex kockázatkezelési tanácsadó kell legyen, és képesnek kell lennie integrálódni bármely megbízója, így a parkolási-garázsipari cégek szervezetébe. Ez azt jelenti, hogy amennyiben szükséges a Modesto Insurance folyamatosan jelen van egy újabb projektnél, segít, vizsgálódik, elemzi a működésre gyakorolt kockázatokat, összeveti azokat a meglévő fedezetekkel – akár a szerződéseket is – és javaslatot tesz az új kockázat kezelésére, biztosítható kockázatok esetében a biztosítási piacról beszerzett és kialkudott ajánlatokkal alátámasztva javaslatát.

A biztosítási szerződések azonban nem mindentudóak! Ezért mi azonnal tájékoztatjuk az ügyfelet ha egy biztosítani kívánt kockázat elhelyezésére a biztosítási piacon nincs lehetőség. Amellett hogy mindig törekszünk a kockázat optimális elhelyezésére, előfordulhat, hogy csak drágán lehetséges ezt megoldani. Ebben az esetben a megbízó dolga és joga eldönteni, hogy milyen áron valósítja meg elképzelését a kockázat csökkentésére vonatkozóan.

A kérdésre válaszolva, muszáj ennyi mindenre figyelni, 500 versenytárs van a piacon, rendkívül erős a verseny. A lényeg ma már a korrekt szolgáltatáson és nem csak a díjak csökkentésén van.

“Kezd elmúlni az az idő, amikor a díjcsökkentés volt az elsődleges szempont, a szolgáltatási minőség pedig háttérbe szorult.”

 

KFA: Gyakori téma a Biztosítóváltás. Gondolom, már számtalan ilyen esettel találkoztak, Önöknél hogyan néz ki egy ilyen?

MT: A legfontosabb, hogy a megbízónak a biztosítóváltásból semmilyen hátránya ne származzon, többlet adminisztrációja ne keletkezzen és legfőképpen ne vesszenek el információk. Az ügyfél bevált adminisztrációját, megoldási rendszereit a Modesto Insurance segíti átvinni az új szolgáltató felé, megismerteti a kockázat vállalása előtt, annak érdekében az új biztosítóval az ügyfél működési sajátosságait.

A biztosítási piacon egymás után jelennek meg új biztosítók új szolgáltatásokkal és új módozatokkal, azonban a biztosítók ajánlatai között még azonos módozatok esetén is jelentős díj- és tartalmi különbségek vannak. Ezek közül választani – megfelelő szakmai ismeretek nélkül nehéz, elég csak a feltételek apró betűs részeire gondolni.

Fontosnak tartom, hogy cégünk bekapcsolása nem jelenti feltétlenül a biztosítóváltás szükségességét. Miért kellene megszakíttatnunk megbízónk és a biztosítója közötti, esetleg évek óta tartó kapcsolatot, ha a szerződéseket át lehet alakítani a meglévő biztosítójával is?

Komoly ügyfél, aki komolyan veszi üzleti partnereit, nem váltogatja azokat évente. Persze a piaci versenyt állnia kell egy régi partnernek is, de az évente új biztosítóval szerződő ügyfél elveszíti a hosszútávú partneri kapcsolatból származó előnyöket, elveszíti a piac szereplőinek bizalmát.

 

KFA: Mit lehet tenni, ha a standard szerződések nem működnek?

MT: A publikus, mindenki számára elérhető szerződéses feltételek nem mindig húzhatók rá a megbízó igényeire. A feltételek átdolgozhatók, a kizárások feloldhatók, csak kérni – a biztosítók felé javasolni – kell azokat.

Éppen ezért minden szerződést egyedileg írunk meg.

A parkolási-garázsipari cégénél felmerülő különleges fedezeti igények esetén a Modesto Insurance a kockázati viszonyok elemzését követően olyan egyedi biztosítási rendszert tud kidolgozni, amely a speciális fedezetigénynek nem csak 98-99%-ban, hanem 100%-ban megfelel, teljesen lefedi azt.

A feladat persze nem könnyű; hosszú távú egyensúlyt kell létrehozni a biztosítási díj és az áthárított kockázat között úgy, hogy a résztvevő felek egyikének az érdekei sem sérüljenek. Az árat és az alkalmazandó feltételeket együtt, rendszerben kell vizsgálni. Hozzáértés hiányában csak az árat nézni már megalkuvás; ez a legrosszabb, amit egy parkolási-garázsipari cég tehet, hiszen ezzel tudtán kívül jó eséllyel megalapozhatja a későbbi kárigény elutasítást!

Egyszóval alkudni kell, de nem csak a biztosítókkal; egy parkolási-garázsipari cégnek is mérlegelnie kell, mi az, amit hajlandó rááldozni a kockázatai fedezésére saját és ügyfelei biztonsága érdekében.

A következő részben konkrét káresetekről beszélgetünk, kárrendezési problémákról és azok megoldási lehetőségeiről.

 

Tetszett a cikk? Kérjük osszátok meg minél többen!




Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon most vagy, kérjen ajánlatot online.

Rólunk mondták

Tapasztalt SmartCity szakértőt keres?

Close